Social Icons

Selasa, 19 November 2013

LIFE is wonderful

KISAHKU

Tanggal 6 Jun 2005.....segalanya berubah....status cik bertukar menjadi puan....dan pada malam itu di depan tok kadi..walaupun dinikahkan oleh bapa sendiri..hanya Tuhan sahaja tahu titis nikmat dan syukur tak dapat digambarkan dengan kata-kata....

"Shahrolisman Bin Abdullah...aku nikahkan dikau dengan Nurlayali Binti Mohd Ghani dengan mas kahwin sebanyak RM3333.33....tunai...."....dan bermula detik itu.....segalanya berubah....


Seperti pasangan lain...kehidupan bersama insan tersayang merupakan impian bahagia yang sering dititipkan dalam doa....hidup ini kian nikmat serinya dengan kehadiran cahaya mata pertama kami..Qistina Nayli


Pada tanggal 9 Disember 2006  dengan seberat 3.40kg seorang bayi perempuan telah selamat dilahirkan di Hospital Tuanku Fauziah Kangar, Perlis..puteri ini telah menjadi penyeri hidup kami.

Walaupun begitu...puteri terpaksa ditinggalkan demi tuntutan kerja....

Pada 14 Januari 2007...aku dan suami mendaftar di Hotel Empress....kami sahut seruan bertugas di negeri Bumi Kenyalang.....dan cabaran berpisah dengan buah hati kesayangan amat berat untuk dilalui....Asalnya aku ditempatkan di Miri (SMK ST.Columba) dan suami di Sibu...Bila dapat tahu hal ini...air mata tak dapat ditahan lagi...berderaian laju.....Tidak dapat dibayangkan bagaimanalah kehidupan di sana dengan terpisah dari suami dan anak....Akan tetapi Allah Maha Berkuasa....Atas keprihatinan pihak atasan...(ditambah ketika itu aku masih berpantang hari ke-34)...maka ramai lgi pasangan yang terpisah disatukan dengan alasan perlu rela mengikut pasangan ke kawasan luar bandar...Alhamdulilah...syukurrrrrr...dapat ikut cik abang ke Sibu....


Mula berkhidmat di Sekolah Menengah Kebangsaan Luar Bandar No.1 Sibu, Sibu Sarawak pada tanggal 18 Januari 2007.Detik itu merupakan satu titik mula dalam kehidupan mencabar di sini...Aku agak sukar membiasakan dengan sesuatu yang luar biasa....Bahasa Iban bakal acap kali kudengar....

Rakan setugas pertama yang ku kenal di SMKLBS ialah Puan Nurbazlin Binti Ismail......keramahannya membuatkan aku tidak kekok...


Minggu pertama aku terpaksa tinggal di Asrama Mawar bersama Cikgu Tiew Ley Hoon dan Cikgu Jesty....Minggu kedua aku berpindah ke Asrama Jugah...tinggal bersama suami..dan Minggu ketiga kami berjaya mendapatkan rumah sewa di Taman Permai.

yang bestnye nak masuk sangat rumah sewa tu sedang tuan dia masih sibuk urusankan barang2 untuk dihantar ke kontena...urusan membeli kereta juga berlaku dalam tempoh tersebut....First time...beli kereta macam pilih ikan di pasar...pakai cekup jer....last2..pilih yang dalam show room....Akhirnya Waja Biru QSN 4893 dikeluarkan.....


Raya puasa pertama bertiga.....2007.....

Raya Haji pertama.....


Raya Puasa kedua....menanti kehadiran insan baru....


Tanggal 23 Oktober 2008....dengan berat 3.05kg puteri kedua telah selamat dilahirkan....Kehidupan menjadi lebih berbeza dan bermakna....

Welcome sayang......Qistina Nurdamia.....kini ahli keluarga dah bertambah.....kami sudah berempat....


Alhamdulilah dengan rezeki yang dikurniakan....Masa berlalu begitu pantas....dan yang pasti warna-warninya aku suka......



Tahun 2012.......kehadiran putera comel ini kian melengkapi hidup kami...
Qhairin Iman selamat dilahirkan pada 10 Mei 2012...dengan berat 3.25kg...


sebelas bulan sembilan hari yang lalu...sekejap ja masa berlalu...

 Mama,papa,along dan angah sayang sangat Iman.....




 cerita aku dan rakan-rakan...


Cikgu Hassan (PK HEM) yang cukup sempoi dan sporting.....Tahun-tahun ni....muka-muka kami la yang sering jadi AJK Makanan..well..with d bezz geng...semua ok..best sajer...


Setiap hari best saja nak p sekolah...miss to gosippp....partition H..hehheeh HAVOCCC...


Kita ni pantang nampak lensa kamera...tahu-tahu je pose mana nak dibuat..steadyyy la kawannn..


  Acara bertandang dari kelas ke kelas...kenyang perut cikgu....


Hari sukan yang sudah pasti akan menggelapkan kulit kami..but..we still ok....smile.... :)


We have fun together...kan pokcik???...hehheeh


Salam hari raya dari kejauhan....semoga ukhwah ini kekal selamanya....


Keluarga besar LBS..... love you uolsss...



Seriusly..memang rindu kesempoian kawan-kawan semua.....
everyone play their own part in the color of friendship.....
misz u uolsss...


Le Tour to Borneo

Mula berjinak-jinak ikut jalan-jalan dengan geng luar bandar....trip Le Tour to Borneo YANG PERTAMA.... Memang best giler... suatu pengalaman yang pasti takkan lupa sampai bila-bila....

Urusan awal di Pejabat Imigresen yang macam ....arghhh..malas nak cakap..


 

Berkumpul di SMK LBS......smile..we gonna have long journey of memory....


Kaya and Toast..best.....nak p lagi lehh...?...sapa nak join ..angkat tangan...




 Melawat Miri Crocodile Farm......

 
Brunei..we come...


Semua bersemangat.....

 

Selamat tiba di sekolah...walaupun dalam kepenatan..tapi ahli genforeva tetap mampu tersenyum dan memberikan pose yg sporting....kenangan ini akan menjadi memori paling indah di Sibu......

Sekian dulu untuk kali ini........adiossss....



Mengenali kamu semua adalah kenangan dan pengalaman yang cukup bermakna....



Nukilan,
Mama Lay...

3 ulasan:

  1. sangat suka gambar jamuan raya tu

    BalasPadam
  2. suka sgt gmbar kat signboard limbang tu...

    BalasPadam
  3. rupanya gambar depan kolam air boss tu guna cahaya kereta.. hehee.. best catatan ini! :)

    BalasPadam

 

KISAH KAWAN

KISAH CUTI

Loading...